Winterberging & kranen

Het kranen van boten en winterberging

Aanvraagformulier ligplaats

Aanvraag winterberging

Aanvraagformulier winterberging

2 Maal per jaar wordt een zware kraan ingehuurd. Een stalen kruis en sterke hijsbanden zorgen er voor dat boten tot 15 ton veilig kunnen worden gekraand. Het kranen van boten gebeurt tegenover onze hangars en clublokaal aan de Durme kaai in Hamme, en dit op de hoogste waterstand in de rivier. In zowat 2 tot 3 uur kunnen wij een 20-tal boten uit het water hijsen en op een boottrailer plaatsen.

De meeste clubleden beschikken over een eigen boottrailer, maar voor zij die geen eigen trailer bezitten is het veelal mogelijk een bootrailer voor 1 seizoen van onze yachtlub te huren.

Het kranen voor de te waterlating van de boten wordt meestal gepland op een zaterdag tijdens de tweede helft van april. Het kranen teneinde de boten uit het water te halen wordt dan weer gepland op een zaterdag tijdens de tweede helft van oktober.

Voor meer informatie omtrent onze mogelijkheden en voorwaarden voor het kranen en in winterberging plaasen van boten, verwijzen wij naar het inschrijvingsformulier "lidmaatschap en aanvraag van een ligplaats en kraanwerk ". Voor meer gedetailleerde informatie kunt U steeds terecht op het hieronder vermelde telefoonnummer van onze havenmeester.

Vzw K.Y.C.D beschikt over 2 hangars van ongeveer 600 m² en een berging buiten van ongeveer 300 m².
De tarieven voor winterberging voor clubleden zijn weergegeven in de jaarlijks aangepaste tarievenlijst. De reglementering dienaangaande is vastgelegd in de "reglementering voor kraanwerk en winterberging".

Voorafbetaling van het kraangeld en winterberging is vereist.

Havenmeester : GSM 0479/49.34.52.

Joomla Templates by Joomlashack