Ligplaatsen

Foto_Yachthaven_v2

Meerplaatsen aan de pontons

vzw K.Y.C.D beschikt over 180 meter pontons die zijn gelegen in de getijde stroming van de Schelde op Driegoten. Het verschil tussen hoog en laag waterstand bedraagt er gemiddeld 6 meter.
De pontons aan de binnenzijde zijn gereserveerd voor speedboten met een maximale lengte van 6-7 meter. Aan de buitenzijde zijn er meerplaatsen voor grotere en aldus zwaardere schepen, die zelfs bij de laagste laagwaterstand niet droog vallen.

De meeste ligplaatsen zijn voorbehouden aan de leden van onze club die de ligplaatsen voor het hele zomerseizoen reserveren. Bezoekers worden dan ook verzocht aan te meren op die plaatsen waar de vermelding "bezoekers" is aangebracht.

De pontons zijn voorzien van water en elektriciteit waarvan de kostprijs bij gebruik is inbegrepen in het havengeld. In het chalet op de pontons zijn alle sanitaire voorzieningen aanwezig.

Voorts beschikt de vzw K.Y.C.D over een bij laag water droog komend ponton in de kille, waar 8 boten van ongeveer 6 meter kunnen aanmeren. Het aanmeren is er veilig, want de ondergrond van de kille is gevormd uit zacht slib.

Joomla Templates by Joomlashack